vrijdag 7 juli 2017

Vaas-tastisch

Ik was al een tijdje geïnteresseerd in de West-Germany vazen en was ze aan het 'verzamelen' bij de kringloopwinkels in Tiel. De beige, beige-bruine en 2 okergele vazen had ik al gevonden. En hoewel ik mij voorgenomen had geduldig te zijn en alleen bij de kringloop te kopen speurde ik ook op internet.


Zo kwam ik bij Vaas-tastisch. Een webshop boordevol mooi jaren 50, 60 en 70 keramiek en kocht ik er nog 2 groene vaasjes bij. Ik wilde graag 2 groene, 2 okergele, een paarse en een oranje vaas. De beige vaas met de cirkels die ik bij de kringloop kocht had een kleine beschadiging in de hals en toen ik deze kocht had ik al het plan deze te repareren en paars te verven. De oranje bruine kwam ik op de valreep ook nog tegen bij de kringloop. Samen met de cactussen in de Keulse potten is de vensterbank aan de achterkant gevuld.


Ook de vensterbank aan de voorkant staat nu vol met Vaas-tastische oranje en berkenbast bloempotten. 


De metamorfose zet zich voort. Op naar het volgende oker, groen, oranje, paars project. 

Fijn weekend allemaal Xx

9 opmerkingen:

  1. Wow! Wat heb je al veel! Het wordt nu echt een serieuze verzameling, en ja, dan kun je niet alleen bij de kringloop kijken, vrees ik ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh!! Gek toch, hoe ik vroeger dit soort vazen lelijk, saai en ouderwets vond en nu de schoonheid enorm waardeer! Echt een knappe verzameling!
    Nog nooit zoiets moois tegen gekomen in de kringloopwinkel... :-(
    Misschien komt het ook omdat je er een mooie achtergrond bij hebt en ze zo goed combineert, dat ik ze nu wel prachtig vind.
    Geniet er nog van en fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de site regelmatig bezocht en heb mij ingehouden ;-)
    Je verzameling is prachtig!! In kringloopwinkels zie ik ze niet vaak meer. Ik ben 13 jaar geleden begonnen met 'verzamelen' en de meeste zijn bruin/beige met een uitstapje naar groen en wit. Ik word ook lyrisch bij oranje en paars, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief dat je over me hebt geschreven...inderdaad de kringloopwinkel is allang geen vazen-walhalla meer....helaas, toen ik 10 jaar geleden begon kon ik nog regelmatig mooie en ook gekleurde vazen kopen in de "kringloop"....nu eigenlijk niets bijzonders meer....fijn dat de vazen en de potten een goed plekje hebben gevonden, nogmaals bedankt en zie weet tot een andere keer!! Groetjes Wiljo.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig, pure nostalgie voor mij. Je hebt al een mooie verzameling! Paarse zag ik nog nooit, ga de site eens bezoeken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig mooie verzameling vazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat leuk priepraat al die vaasjes. Ik herken ze ook wel van vroeger. Toen vond ik er niet zo heel veel aan. Nu betrap ik mijzelf erop dat ik in kringloop winkels naar bepaalde bloempotten aan het kijken ben. Ik heb geen idee uit welke tijd ze komen maar vind ze prachtig. Ben gelijk ook bij vaas-tastich gaan kijken. Nu nog een mooi vensterbank maken en dan kan ik ze gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ergens in mijn geheugen kom ik die vazen inderdaad ergens tegen maar nu zou ik er met een grote boog omheen gaan, haha. Succes met de verzameling. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé, stuur je me je adres even door voor je cadeautje? mijn e-mail vindt je op de blog bij mijn profiel.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen