maandag 20 november 2017

Ik heb mijn wagen volgeladen

Vol met "troep". Echte troep en overschot voor de kringloop. Een nieuw begin (je weet wel die 50 - en nu houd ik daar over op :) betekent weg met al het overtollige wat staat te wachten op het moment dat nooit komt. Oude kleding om poppenkleertjes van te maken, mislukte en nooit afgemaakte haak en brei projecten om uit te halen en het garen opnieuw te gebruiken. Boeken uit de kindertijd en ga zo maar door.  Niet bij nadenken, weg ermee!


Nog één keer de bezem door de zolder in plaats van nóg een keer. Morgen komt er nog zo'n handige bakkerskast en alsof het zo moest zijn bleek hij (alleen gisteren) in het wit flink in de aanbieding. Leuk én handig want je kunt er ook nog een boel bakjes aan hangen.


Ik ben al een tijdje bezig met een grote ronde door het huis. Alles wordt aangeraakt,  opgeruimd, schoongemaakt, gecheckt op nut en noodzaak en toekomstbestendig gemaakt. Klaar voor de volgende 50 jaar ;)

10 opmerkingen:

  1. Wow, knap van je! In die bakkerskast kan dan wel weer lekker veel, hé ;-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo rigoureus opruimen valt nog helemaal niet mee. Sommige dingen schieten er dus toch nog tussendoor maar dat mag geen naam hebben ;)

      Verwijderen
  2. Oh, dat doe je goed. Dat moet een fijn gevoel geven; ruimte in huis en in het hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms 'moet' het gewoon even en het geeft een fijn en opgeruimd gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap!! Ik moet mezelf dringend een schop geven om ook nog eens zo'n goeie opruimactie te houden! Doet echt deugd hé?
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat moedig, opruimen. ik moet ook echt aan de bak, ben van alles kwijt ;-). Goed bezig! Ik ben weer terug in Poppendagblogland :). Eindelijk weer tijd dankzij mijn adviseur ondernemersondersteuning.

    Tot snel!

    Liefs,
    Mariam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker opruimen, maar ook weer niet teveel ;)
    Wie weet komt het nog van pas, moeilijk hé.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dapper.... bij ons ook nodig. Maar nu niet :-)))) Voorjaar???

    BeantwoordenVerwijderen